Lectura de l’Evangeli segons sant Mateu

(Mt 4,12-23)

Quan Jesús va saber que Joan havia estat empresonat, es retirà a Galilea; però va deixar Natzaret i se n’anà a viure a Cafarnaüm, vora el llac, en els territoris de Zabuló i de Neftalí. Així es va complir allò que havia anunciat el profeta Isaïes: «Terra de Zabuló i de Neftalí, camí del mar, l’altra banda del Jordà, Galilea dels pagans: el poble que vivia en la fosca ha vist una gran llum; una llum ha resplendit per als qui vivien al país de mort i de tenebra». Des d’aleshores Jesús començà a predicar. Deia: «Convertiu-vos, que el Regne del cel és a prop».

Tot caminant vora el llac de Galilea, veié dos germans, Simó, l’anomenat Pere, i el seu germà Andreu, que tiraven les xarxes a l’aigua. Eren pescadors. Jesús els diu: «Veniu amb mi i us faré pescadors d’homes». Ells deixaren immediatament les xarxes i el van seguir. Una mica més enllà veié altres dos germans, Jaume, fill de Zebedeu, i el seu germà Joan. Eren a la barca amb Zebedeu, el seu pare, repassant les xarxes, i Jesús els va cridar. Ells deixaren immediatament la barca i el pare i el van seguir. Jesús recorria tot Galilea, ensenyant a les sinagogues, anunciant la bona nova del Regne i guarint entre el poble malalties i xacres de tota mena.

DIUMENGE III TEMPS DURANT L’ANY A

Is 8, 23b-9,3 Ps 26 1C 1, 10-13.17 Mt 4, 12-23

Jesús torna a Galilea. La seva vida al costat del Baptista s’ha acabat; d’ara endavant serà profeta pels camins, nòmada de Déu a la recerca dels que s’han perdut.
Convertiu-vos… Paraula familiar… i vilipendiada. Però Jesús parla més aviat d’una reconversió, com es reconverteix una empresa massa endeutada per sobreviure. Jesús proposa un camí nou, una ruta que s’endinsa a la recerca d’un món nou. Per això diu: «Seguiu-me!».
L’Evangeli sencer suposa un camí, una marxa, un aprenentatge on cada matí significa el descobriment d’un nou horitzó, un autèntic “avui”. Poc importa qui som… «Convertiu-vos».
Reconvertiu-vos! A cada encreuament de camins, cal trucar als que busquen la llum i conduir-los a la font de la vida. És a dir, simple i radicalment, «tenir fe en Jesucrist i estimem-nos els uns als altres, com ell ens va ensenyar». És una conversió realment extraordinària!