Lectura de l’Evangeli segons sant Joan

(Jn 2,13-25)

I era a prop la Pasqua dels jueus, i pujà Jesús a Jerusalem. I trobà en el temple els qui venien bous i ovelles i coloms, i els canvistes asseguts. I havent fet un flagell amb cordes, els expulsà tots del temple, i també les ovelles i els bous, i escampà els diners dels canvistes i tombà les taules. I als qui venien coloms els digué: «Traieu tot això d’aquí! No feu de la casa del meu Pare una casa de comerç». Els seus deixebles es recordaren que està escrit: «El zel de la teva casa em devora». Li respongueren, doncs, els jueus, i li digueren: «Quin signe ens mostres per fer aquestes coses?». Els respongué Jesús, i els digué: «Enderroqueu aquest temple i en tres dies el tornaré a alçar». I digueren els jueus: «En quaranta-sis anys s’edificà aquest temple, i ¿tu en tres dies l’alçaràs?». Però ell parlava del temple del seu cos. I quan va ressuscitar d’entre les morts, es recordaren els seus deixebles que deia això, i cregueren en l’Escriptura i en les paraules que havia dit Jesús.

I quan era a Jerusalem durant la festa de la Pasqua, molts cregueren en el seu nom, veient els signes que feia. Però ell, Jesús, no se’ls creia, perquè els coneixia tots; i perquè no tenia necessitat que ningú li donés testimoni sobre l’home, ja que ell sabia què hi ha en l’home.

DIUMENGE de la setmana III quaresma any B

Amb el gest d’expulsar els mercaders, Jesús s’oposa a una manera d’entendre la relació de l’home amb Déu:
– Lluita contra la temptació innata del creient de comerciar amb Déu.
– Trenca amb la configuració “arquitectònica” i piramidal del culte. El temple separa i filtra l’accés de les diverses categories de creients. Així es converteix en fonament de privilegis i garantia de perpetuació de drets adquirits als responsables del culte.
– S’oposa també a una religiositat del compliment. L’home no és el protagonista complidor, capaç de ser bo i d’apuntar-se un tant davant de Déu; no és el compliment el que salva.
Pot desaparèixer el temple de pedra, però Déu continuarà present al mig del seu poble. Jesús inaugura una manera de relacionar-se amb Déu. Ell és la referència única, la paraula viva que expressa tot el missatge de Déu.
Però cadascú també és temple. Déu sempre hi és amb l’altre, i es manifesta sobretot al rostre del feble i del que pateix per la injustícia.
A “el nou temple” no hi ha diferències, filtres i categories, sinó carismes complementaris que busquen la comunió i la diversitat de funcions, i que es posen a disposició dels altres per constituir un cos, expressió de l’amor de Déu.

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les galetes esmentades i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació.ACEPTAR

Aviso de cookies